laupäev, 20. veebruar 2021

Tallinn- Pärnu mnt neljarealiseks!


 Paistab, et Pärnu -Tallinna mnt. neljarealiseks kiirteeks ehitamise peatamine rahandusministri Keit Pentus-Rosimannuse poolt ei lähe korda ainult pärnakatele, vaid on suisa üleriigiline probleem ja välja vihastanud väga paljud selles piirkonnas elavad inimesed!

Pärnu linn on oktoobris aastal 2020 vastu võtnud volikogu avalduse, millega rõhutatakse ohutuse ja regionaalarengu vajadusest lähtuvalt ehitada Tallinn- Pärnu maantee võimalikult kiiresti neljarealiseks.
Postitust on Pärnumaa Volikogudes- PÄRNUMAA TEATAJAS jagatud 1691 korda, näinud ja lugenud on seda 118 791 inimest, kommenteerinud 285 inimest ja seda ühe ööpäeva jooksul. Kuna teema on väga aktuaalne, tasuks reformierakonna juhatusel ja tema rahandusministril väga tõsiselt kaaluda, kuidas ikkagi minnakse vastu sügisestele kohalike omavalitsuste valimistele?
REFORMIERAKONNA, ISAMAA, SOTSIDE rahvaesindajad Pärnus jätsid Tallinn-Ikla neljarealiseks ehitamise toetusavalduse poolt hääletamata, lahkudes volikoguistungilt, näidates nii välja oma ükskõiksust regionaalarengu ja turvalisuse küsimusest lähtuvalt ja pettes oma valijate ootusi.
PÄRNU LINNAVOLIKOGU OTSUSTAS SIISKI TOETADA RIIGI POOLT TEHTUD ETTEPANEKUT EHITADA VÕIMALIKULT KIIRESTI TALLINN-PÄRNU-IKLA MAANTEE NELJAREALISEKS KIIRTEEKS!
Volikogu avaldus:
Pärnu Linnavolikogu
15.10.2020
Viimase kümnendiga on liiklussagedus Tallinn-Ikla teelõigul tõusnud ning maantee on järjest kasvavale liikluskoormusele jalgu jäänud. Pidevalt elavnev kaubavedu on sellele teele toonud raskeveokite väga suure hulga.
Mitte sugugi vähemtähtsam aspekt on liiklusvoo ohutus. Via Baltica Tallinna-Pärnu lõik on üks ohtlikumaid maanteesid Eestis. Ühegi inimese hukkumine või raskelt vigastada saamine teeliikluses ei ole aktsepteeritav. Vastavalt riiklikule liiklusohutusprogrammile on seatud eesmärgiks kõigil otsustustasanditel maksimaalne liiklusohutuse tagamine. Üheks programmi meetmetest on toodud säästva ja ohutu taristu projekteerimine, ehitamine ning rekonstrueerimine. Tallinn-Pärnu lõigule on aastaid osutatud ebapiisavat tähelepanu ja on viimane aeg see puudus likvideerida.
Tallinn-Pärnu kiire maanteeühendus on eluliselt tähtis mitte ainult Pärnumaa vaid ka kogu Eesti majandusarengule. Vaatamata rajatavatele lennu- ning raudteeühendustele on ja jääb maantee primaarseks riigisiseseks transpordikoridoriks.
Lühendades sõiduaega Tallinna ja Pärnu vahel kolmandiku võrra, väheneb märkimisväärselt kahe omavalitsuse ajaline kaugus ning avab Tallinna tööturu Pärnumaa elanikele ja toob käeulatusse puhkusevõimalused pealinlastele.
Vabariigi Rahandusministeerium otsib riigihankega konsultanti, kes peaks leidma tee-ehitaja Tallinn-Pärnu maantee 21,6 kilomeetrilisele neljarealisele lõigule, mis hakkab ühendama Libatset Nurmega. Valitsusel on plaanis sel lõigul edasi minna avaliku ja erasektori koostöös (PPP lahendusega), kus erafirma ehitab tee valmis ja hoiab seda korras. Riik maksab järgmised 23 aastat selle kasutamise eest.
Tegu on pilootprojektiga, millele järgneks sama mudeli kasutamine täispikkuses Via-Baltica neljarealiseks ehitamisel.
Pärnu Linnavolikogu toetab igati riigi algatust ehitada Via-Baltica trass Tallinn-Ikla lõik kõiki võimalusi kasutades ja esimesel võimalusel neljarealiseks maanteeks.
***
Palun jagage, et see jõuaks võimalikult paljude inimesteni!
Ei saa lubada järjekordset reformierakonna peenhäälestamise ja avantüristliku käitumise jätkumist Eesti inimeste arvelt. Me oleme seda juba kõike näinud Ansipi ja Rõivase peaministriks olemise ajal.

PÄRNUMAA TEATAJA

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar